Capaciteit

Sint-Paulus heeft 4 kleutergroepen en 6 lagere schoolklassen.
Wij hebben een maximale capaciteit van 24 kinderen per klas.

Er werden reeds een aantal broertjes en zusjes ingeschreven voor onze peuterklas (geboortejaar 2022). Wij hebben momenteel nog 19 vrije plaatsjes.

Interesse in onze school?

Voor de nieuwe ouders met peuters (geboortejaar 2022) die graag kennismaken met de school organiseren we vrijblijvende info-momenten. Wij maken dan de nodige tijd om uitleg te geven over de school, wij geven een rondleiding en u kan kennismaken met de peuterklas.

Open deur voor alle nieuwe leerling-kandidaten en hun ouders:

Dinsdag 6 februari 19.30

Voormiddag bezoek aan de peuterklas (9-10.30)

Donderdag 1 februari 2024

Donderdag 8 februari 2024

Donderdag 22 februari 2024

Donderdag 29 februari 2024

Indien u graag langskomt op één van deze info-momenten kan u daarvoor inschrijven via deze link.

Meer info over de aanmeldprocedure voor Gentse scholen in 2024:

De websitehttps://meldjeaanbasis.stad.gent

De brochureklik hierDe brochure in een andere taal ? https://meldjeaanbasis.gent.be/hulp

Het filmpje met uitleg over de aanmeldingsprocedure staat op het You Tube kanaal.

De helpdesk voor scholen, aanmeldpunten en andere organisaties: 02 553 50 21 en meldjeaanbasis.gent@ond.vlaanderen.be

Tijdslijn

• 15-26 januari : °2022 broer/zus en kind van personeel – inschrijven via de school
  • 27 februari (12u ’s middags) tot 19 maart (12u ’s middags): aanmelden
  • 16 april vanaf 12u ’s middags: resultaat bekend aan scholen en ouders
  • 22 april – 13 mei: inschrijven kinderen met toewijzing via de school
  • 23 mei 9u : start vrije inschrijvingen via de school

Wie meldt aan ?

• Alle kinderen die geboren zijn in 2022 (die niet inschrijven tijdens de voorrangsperiode broer/zus en kind van personeel)
  • Alle kinderen die volgend schooljaar van school willen veranderen in Gent of Merelbeke

Adres (vlakbij Gent Sint-Pieters station)
Smidsestraat 76
9000 Gent

directie@spsmidse.be

Peuters

Peuters kunnen pas instappen vanaf de dag dat ze
2 jaar en 6 maanden oud zijn.

De instapdata voor peuters zijn

• 1 september
  • De dag na de herfstvakantie
  • De dag na de kerstvakantie
  • Op de eerste schooldag van februari
  • De dag na de krokusvakantie
  • De dag na de paasvakantie
  • De dag na Hemelvaart

Voor kinderen vanaf 3 jaar gelden de instapdata niet. Zij kunnen op elke schooldag starten in de kleuterklas.

_DSC3420-2

Kleuteronderwijs: een aanrader!

Kleuteronderwijs is in Vlaanderen niet verplicht.

Het loont echter zeker de moeite. Je kleuter leert in de klas bij ons sociale vaardigheden, raakt er vertrouwd met taal en met praktische vaardigheden, zet z’n eerste stapjes in rekenen, … Een perfecte voorbereiding op het lager onderwijs.

6-jarige leerlingen kunnen slechts in het lager onderwijs starten als ze in het voorafgaande schooljaar minstens 250 halve dagen aanwezig waren in het Nederlandstalig kleuteronderwijs. Als dat niet het geval is, beslist het zorgteam van onze school of het kind toch mag starten, dan wel of het nog een jaar naar de kleuterschool moet.

Opgelet: een kind dat een jaar langer naar de kleuterschool gaat, is leerplichtig en moet alle dagen naar school (behalve in het geval van gewettigde afwezigheid).